busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Tjuvlyssnat

Publicerad 2012-09-29 13:46:19 i Allmänt

Innan ni läser vidare så vill jag bara klargöra att jag är väl medveten om att jag inte enbart talar om min oäkta hälft i positiva ordalag. Ibland är jag irriterad på något och visst kan jag spy galla då. Rätt ofta har vi en ganska tuff jargong oss emellan också men det deltar vi ju i båda två. Tjuvlyssna ska man inte göra, men...
 
I veckan fick jag ofrivilligt höra en för mig okänd person riktigt dissa sin partner. Jag satt så till att jag hörde oavsett om jag ville eller inte. Personen i fråga talade HÖGT och TYDLIGT. Efter en halvtimme så var jag faktiskt rätt illa berörd. Varför har man ett behov av att inför andra förlöjliga den person som man valt att leva med? Att håna den som är förälder till ens barn? Att gång på gång lyfta fram partnerns fel och brister med "besserwisserröst"?
 
Jag hade god lust att fälla en dräparkommentar men gjorde det inte. Istället hoppas jag att personen ifråga är en flitig bloggläsare....
 
Nu släpper jag det och ger mig istället på veckans: hur tänkte ni nu?
 
Jag ska köpa ny mobil. Vill förlänga mitt avtal med min operatör ytterligare två år. Har tyvärr några månader kvar på mitt gamla avtal. Att lösa det kostar mig 250 kronor mer än att bara låta det löpa ut. Hur tänkte ni nu Telia? Är det så man tackar en kund sedan 20 år? En kund som har ALLA tjänster hos er? En kund som vill stanna som kund?
 
Tack så mycket....
 
 
På bilden (lånad från nätet) ser ni mobilen jag fastnat för, Sony har ett gäng mobiler som är extra damm och fukttåliga. Passar mig väldigt bra som är ute i ur och skur. Har dock inte köpt den än...
 
När jag ändå är på hugget så kan jag ju lika gärna gnälla över veckans sjukdomar och urusla väder men jag tar det positiva istället. Jag har testat att rocka rockring, sprungit milen utan att gå sönder, varit på bio med barnen, haft avslutning med tjejmilengänget, fått iväg alla försäkringspapper, hunden har varit "kramsjuk" och idag blir det fotbollsavslutning i samband med A-lagts sista match och sedan familjemys.
 
Heja ÅIF!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela