busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Den dag jag ser en som ler när han/hon springer...

Publicerad 2013-06-03 18:26:54 i

.... så ska jag också börja springa! Jo, den har man ju hört nån gång eller hur?

Då kan jag meddela dem som sagt det någon gång att det är läge att ta en runda!

Dagens pass blev nästan inte av. Trots huvudvärk och trötthet så började jag rensa ogräs. Funderade starkt på att fortsätta med trädgårdsarbetet och strunta i träningen men beslöt mig för att skynda mig ut på en tur trots allt.

Premiär för kortbrallor och linne, blommor och grönska, Stone Sour i lurarna, efter några hundra meter var kroppen igång, huvudvärken bortblåst och humöret på topp! Ja, jag log! Ibland dock inombords då risken för att svälja insekter var överhängande. Med min kollegas löpartips i bakhuvudet blev leende ännu bredare. Kan säga så mycket som att det innefattar ägg, Pringles och en herre vid namn Persbrandt.



Ogräset väntar säkert ett tag till, nu blir det mys på verandan med stackars Bosse som är svälld på nosen och runt ena ögat. Vet att han såg lika ut förra våren. Bett? Allergi? Brännässlor? Inte en aning men jag hoppas det går över lika fort som sist och allmän tillståndet verkar ok så jag kan nog ha lite is i magen.

Sambon är ju hemma med trasig tumme så de får väl pyssla om varandra.

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela