busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Bättre ordval?

Publicerad 2013-02-28 19:37:21 i

Förkylningen verkar ge med sig, hurra! Trevligt att bli pigg lagom till helgen.

Idag har jag besökt bokrean. Inte mycket av intresse för mig men någon reabok inhandlades till mig och barnen. Sen hittade jag såklart en pocket som jag gillar. Lätthanterliga och billiga och ärligt talat så vill jag otroligt sällan läsa en bok två gånger så en snygg inbunden bok att ha i bokhyllan är inget för mig.



Bloggade nyligen om barn och svordomar. Märker att Körberg med kompisars "en riktig jävla schlager" gärna sjungs av barn och då med fokus på svordomen. Underligt då de är uppväxta i Sean Banans era? Hursomhelst så känner jag att jag gärna hjälper gubbarna att hitta ett alternativ till svordomen. Vad sägs om : dålig, usel, vidrig, sugig, kass, hemsk?

Och till er som tycker klämkäck eller svängig så säger jag bara att smaken är som baken...

Måste också erkänna att jag är periodare. När det gäller frukost. Inte att äta utan vad. Har haft en lång äggröreperiod men idag kockade jag ihop god musli, nästan så jag längtar till imorginbitti!



Mums :-p

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela