busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Ljus

Publicerad 2013-02-13 20:16:38 i

Det blev en tur till IKEA, mamma följde med och tur var väl det för paketen var stora och tunga!

Sambon ruskade på huvudet åt mig, alla skruvar och träbitar. Frågade försynt om det var så smart att börja skruva byrå klockan åtta på kvällen men insåg vem han hade att göra med och drog iväg på sin rinkbandymatch.

Så jag skruvade, läste bruksanvisning och skruvade ännu mer medan jag såg dokumentären Bully och svor och torkade tårar. Detta ska dock inte skyllas på IKEA utan på dokumentären!




Flera timmar senare och efter ett gäng artiga spikar som bara bockade sig, lite blodvite och en felvänd bräda som fick två egenhändigt borrade skruvhål så står nu Hemnes på plats!





Jag är väldigt nöjd och känner att fåtöljen helt plötsligt blivit en ny favoritplats så nu får Bosse dela med sig.

Många tända ljus, en kopp te blir det ikväll. Min kropp ska få vila efter ett välbehövligt besök hos massören. Fick även många bra tips, nu gäller det "bara" att följa dessa.

Mina tankar har flera gånger idag vandrat till de som helt oförberett förlorade en familjemedlem igår. Varför? Ibland är det svårt, ja till och med omöjligt att se någon mening med det som händer.

Jag tänder ett ljus och kramar om de mina lite extra mycket.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela