busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Vårrus

Publicerad 2012-05-23 09:39:59 i Allmänt

I söndags var det dags för sonens första fotbollsmatch.

De mötte Hedesunda men spelade på hemmaplan. Vilken match vi fick se! Båda lagen var jätteduktiga! Man blir ju så glad av att se spelglädjen. Visst är det extra roligt att få se "sitt" lag göra mål men det är absolut inte det viktigaste. Nej, det viktigaste är faktiskt att ha roligt! Det kan ju låta som en floskel men det är det inte! Ett extra plus till de duktiga dommartjejerna som i lugn och ro hjälpte barnen att förstå inkast och hörna mm.

Jag är mer än gärna "fotbollsmamma" och följer detta härliga gäng i sommar!



Själv har jag piggat på mig i min förkylning men har istället blivit väldigt hes. Rätt jobbigt att inte kunna använda rösten som man brukar, särskilt när man har det jobb som jag har...

En tur till Vårruset blev det i alla fall. Vi blev 12 stycken som tog oss runt och sedan avslutade med picknick. Mysigt men det blev rätt kallt på filten så vi dröjde oss inte kvar allt för länge...

Det var första gången jag sprang Vårruset. Det var en härlig stämning men tyvärr så underskattade jag min egen förmåga (eller om det var många som överskattade sin?) och hamnade helt fel i starten. Ett tag kändes det som om jag sprang dubbelt så långt bara för att kunna kryssa förbi alla som lugnt gick och småpratade i bredd, gick med stavar eller de som helt utan förvarning bara slog i bromsen och tvärnitade framför mina tår!

Ett tag så var jag helt ärligt rätt trött på folk och de var nog rätt trött på mig som ville fram fortare om jag uppfattade alla grymtningar rätt...

Som min kollega sa "vi är väl bra dum som åker in till stan för att springa på asfalt och trängas med alla andra när vi har så fina ställen att springa på här hemma". Men stämningen var ju härlig och stor publik hade letat sig ut längs spåret för att heja på, eller var det som sambon trodde? Att de stod där för att spana på tjejer? Ja, då hade de en hel del att kika på...



29 minuter tog det för mig att inkassera medaljen, ingen höjdartid men kändes bra i kroppen med tanke på att jag nyss varit sjuk. Nu börjar jag fundera över hur det kommer att se ut på Tjejmilen? Vet inte om jag fixar att springa slalom i en mil? Tur att jag har proffs med mig som kan hjälpa mig till rätt fålla.
 
Nästa utmaning blir i morgon då jag tänker prova på Zumba! Antar att det kan va bra för magmusklerna för det lär ju generera en del skratt!

Nu dejt med dammsugaren...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela