busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Roligheter

Publicerad 2012-03-04 21:22:23 i Allmänt

Har haft fem härliga lediga dagar.

I torsdags åkte vi till Uppsala för besök på äventyrsbadet Fyrishov sen en tur på stan så vi fick se domkyrkans maffiga torn på lite närmre håll samt mumsa middag.

Badet var helt OK, barnen gillade det skarpt. Lite sordin på stämningen blev det dock då det skedde ett tillbud i simhallen. Inget vi såg men det räckte att höra om det, ibland är marginalerna små men jag verkligen hoppas att pojken i fråga har dem på sin sida och blir helt återställd.

Efter en hotellnatt och buffefrukost så reste vi hemöver med några stopp för mat, lite shopping och som avslut bowling. En lagom tripp!

Har även hunnit med en tjejkväll. Som alltid mängder av surr och skratt och gott att äta och dricka.

Igår var jag och brorsan med våra respektive på Hårdrockskväll med Foolproof, The Stortyeller och Scar Symetri.  Mycket folk och bra musik, den kvällen gick fort!







Idag har jag inte gjort många knop, jag är ju inte van att vara på galej två dagar i rad så soffan har varit min bästa vän men efter stödvila, pizza och cola så var det skönt att plugga i hörlurarna, koppla hunden och vandra runt i byn. Mötte inte en enda människa trots att jag var ute en timme, fler som är trötta tydligen, efter vasaloppet kanske?

Nu ska jag kolla vad som händer i Big Brother huset, undrar hur länge jag skulle stå ut där inne? För att citera en klassiker : femton minuter, en kvart???

Som vanligt så väljer jag att skratta åt eländet och det blir en hel del skratt kan jag lova!

Ska ju även summera februari...

Det har gått tungt med träningen men jag har trots allt skrapat ihop 20 km jogg, alltid något. Tur att jag har Bosse så att jag får promenaderna iaf. Kosten har inte heller varit den bästa direkt men ny månad och nya tag.

Utdelar två sparkar i min egen bak inför mars! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela