busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Klick, klick

Publicerad 2012-03-15 21:38:41 i Allmänt

Idag har jag varit på Inter Sport och shopat nya löparskor...

Fick hjälp av en duktig tjej och när jag ville provspringa skorna passade hon på att filma mitt löpsteg. Bilderna visade att jag pronerar vilket jag hört förr... Tror att det är otroligt vanligt? Hur som helst så tipsade hon om en sula som skulle gjutas efter min fot för att ge rätt stöd, jag nappade på den ideen.

Sagt och gjort, nu skulle jag ta av mig barfota och sedan fick jag kliva upp på en låda, ta bilder, balansera hit och dit medan den stackars tjejen fick klämma på mina fötter som inte var nyponrosfräscha direkt... Hon hävdade att det var lugnt och att hon var van men jag ska aldrig impulsshopa sånna sulor mer! Nej nästa gång blir det pedikyr med väldoftande rosenserienprodukter före!

Sulorna blev dock gjorda och jag fick en liten rapport till mejlen:




Och här är nyförvärven:



En parantes var att när vi klev ur bilen på stan insåg jag att vår minsting endast hade strumpbyxor på benen... Familjen Taikon på turnee... Fem grader varmt ute, kanske hon kunde ha haft en kjol till iaf? Jaja, det var bara att gilla läget och dra ner hennes jacka över rumpan...

Hemma igen drog jag igång datorn och några klick senare var jag anmäld till tjejmilen. Det fina med det är att i avgiften ingår 11 gemensamma träningsträffar, skoj!



Skor och sulor har nu avverkat sin första halvmil och är inte längre så fina men jag tror jag gjort ett bra köp!

Bosse fick hänga med på första kilometern, efter ett besök i vattenskålen dök han ner i korgen och där blev han visst kvar?

Jag testar väl soffan då så får vi se om jag tar mig upp ur den sen?

Go kväll!

Kommentarer

Postat av: Camilla Andersson

Publicerad 2012-03-17 12:29:49

Härligt :-) Då ses vi på tjejmilen :-) Jag har inte hunnit anmält mig än men ska, jag hinner :-) Ja vi ska oxå köpa nya löpskor men vi ska testa ut några sen så skickar vi efter från nätet :-)) Ha de bra å forsätt träna.... Hälsa!!! Kram

Postat av: Maria H

Publicerad 2012-03-22 19:48:48

..jag har anmält mig till vårruset inkl 7 träningsträffar - en av träffarna är tillsammans med er om tränar för tjejmilen!..jag sprang tjejmilen 2008, men i år blir det vårruset och hundlöpet..tillsammans blir ju det 1 mil :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela