busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Torka?

Publicerad 2012-01-21 17:39:18 i Allmänt

Japp, bloggtorka och torr luft inne.

Båda nu åtgärdade då jag sitter och bloggar samt har inhandlat ett gäng (än så länge) livs levande växter.

Ställde dem i sovrummet för där tycker jag att luften är sämst. Sambon märkte inte ens de kommit dit...



Hur kan man missa en palm på en och en halv meter?

(Ja, han vet att jag hänger ut honom i bloggen.)

Det är ju ett tema för sig, vad får man skriva i en blogg? Är det OK att skriva om andra utan tillåtelse?
Bilder? Namnge?

Själv har jag valt att ligga ganska lågt på den fronten. Det är väl mest mina barn som blir "uthängda" men jag brukar tänka till i förväg och även prata med dem om det. Oftast tycker de att det är kul att vem som helst i världen kan se dem men det har hänt att de har sagt nej.

Jag och de tycker att det är skoj att gå tillbaka i tiden och kika på gamla inlägg. Offentlig dagbok...
Sen får man aldrig glömma att då det är min blogg och jag som skriver så är det ju min "sanning" som står här.
Det krävs ju att man har kritiska glasögon på då man bedömmer det man hittar på nätet!

Sen sist har vi hunnit åkt bob. Ja det gick bra trots att det inte var mer än typ en centimeter snö på marken.



Bosse agerar draghund?

Varit på rinken och åkt skridskor.



Har två duktiga skrinnare!

Fick årsbeskedet från ICA och insåg att även förra året så hade vi ett för högt matkonto.

Idag shopade jag efter billiga veckan och provade en ny maträtt, kyckling med bulgursallad.



Jag gillade den massor medan övriga familjens omdöme blev

"det var gott men... du behöver inte göra det igen"

Gjorde även egen musli.



Senaste veckan har jag inte varit så pigg. Huvudvärk, trött, yr och spagettiben. Ingen feber dock så då tyckte jag inte att jag var så sjuk att jag skulle vara hemma från jobbet.

Har inte blivit någon träning utan bara de allra nödvändigaste promenaderna med Bosse.
Å andra sidan så när man stupar i säng direkt efter att ha nattat sina små så hinner man inte trycka i sig en massa onyttigheter heller...

Idag blev det en 6 km rask promenad med Bosse. Var dock tvungen att stanna en stund och kolla in tre älgar. Önskar att jag hade haft en riktigt kamera med mej! På mitt tappra försök syns de ju inte ens men jag lovar att i verkligheten så var de mäktiga.



Japp, det är de tre fluglortarna mitt i bild jag menar.

Det är rätt frostigt ute, så det är tur att jag hittar vägen...



Med dessa smurfiga smurfar önskar jag er en fortsatt trevlig helg!



Smurf på er!

Kommentarer

Postat av: annica j

Publicerad 2012-01-23 05:56:54

Ja vad ska man säga om palmen =) Tror dom flesta förstår, det måste vara nått med de manliga generna =) Fin var den iaf :)

Angående bloggen och vad som ska visas. Jag är oxå lite försiktig, frågar om det är folk med på korten (sällan det händer ) men... Jag skriver heller aldrig ut namn, ibland skriver jag bara första bokstaven, det är för att det ska vara lättare för mig själv att minnas när jag går tebax och kollar.



Det var ju tjusiga flugor du fotat =) Så typiskt att man aldrig har en riktig kamera med såna gånger...



Ha det gott....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela