busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Hänt i helgen

Publicerad 2012-01-29 15:15:02 i Allmänt

Barnen har tack och lov piggat på sig!

Sonen och sambon drog i lördags till Uppsala för att heja fram rallyåkarna.
Jag åkte med dottern på hennes dans sen blev det en kort sväng på stan, lunch på Mc.D och sen en tur till mina föräldrar för lite fika och surr.

Passade på att ta med Bosse ut i skogen. Tränade lite inkallning och han var superduktig!



Såg senare på spår att älgarna inte varit särskilt långt ifrån oss, kanske det var därför Bosse höll sig så nära mig? Fördelen med nysnö är ju att man har kolla på vilka mer som rör sig i ens närhet.

Idag har vi varit ute på Storsjön för att se Hornbergsloppet som i vanliga fall går vid nämnda berg men där finns just nu ingen snö. Jag tycker att det var perfekt för oss i publiken att se det på sjön! Vädret var underbart med sol och några minusgrader och vindstilla. Matsäck fanns naturligtvis också med.



Bus Bosse fick följa med, något som han på något underligt vis förstått redan när jag började packa matsäck? Väl framme ville han gärna berätta för alla att han var på plats och det förstod nog alla också...
Medan vi kollade på tävlingen fick han husera på L:s inglasade veranda, han kurade ihop sig på en dyna i solen.



På väg hem igen var alla rätt trötta men glada och nöjda



Nu kommer en kopp kaffe att smaka utmärkt!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela