busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Bye bye tomtar!

Publicerad 2012-01-06 17:31:42 i Allmänt

Snart är en vecka av 2012 averkad.
Med mitt nyårslöfte går det både bra och dåligt.

Löftet var ju att jag skulle ta bättre hand om mig själv och då kan man ju undra varför jag gick och jobbade i måndags efter en natt med vidgrigt ont i magen? Det magonda gav med sig (gallan???) men det hade ju varit bra om jag hade vilat istället för att jobba och dessutom gör två övertidstimmar...

Varför gör jag (och så många med mej) så???
Ja, jag har ju blivit omnämnd som plikttrogen, ibland kanske in absurdum..
Sen vill jag ju inte "sätta andra i klistret" och så länge jag kan stå upp kan jag lika gärna vara på jobbet, eller?
Dumt tänkt och jag ska försöka bättra mig...

Motionsmässigt så har jag ju tagit många kortare promenader med Bosse, två längre och sen har jag, hör och häpna, använt löparbandet! Fem kilometer jogg. En och en halv timme på skridskor ihop med fritidsbarnen känndes också i kroppen än om jag stod still mer än jag åkte.

Min plan är att föra träningsdagbok och summera varje månad. Tror och hoppas att det kan peppa mig att förbättra mina resultat.

Idag har hela huset städats och granen samt alla tomtar har fått flytta tillbaks till källaren, skönt!

Solen visar sig mer och mer, underbart!!!



Nu packar vi ihop oss och drar iväg på lite korvgrillning hos barnens kusiner.

Ha en trevlig kväll ni oxå!

Kommentarer

Postat av: annica J

Publicerad 2012-01-07 07:35:06

Jag känner igen mig i det där att gå till jobbet, fast man egentligen borde vara hemma. Det är ju bra att vara pliktrogen, men man kanske ska börja tänka om och vara lite pliktrogen mot sin kropp och hälsa oxå.



Lycka till med träningen....



God fortsättning på det nya året.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela