busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Städdags?

Publicerad 2012-02-07 20:44:10 i Allmänt

Förmodligen då dotter ropade " mamma, jag hittade en dammråtta här under bordet, men den är död..." Sedan förklarade hon att jag inte behövde oroa mig "för de bits bara om man INTE pratar snällt med dem". Oj, oj, det gäller till att vara snäll i munnen fortsättningsvis!

Fantasin är det inga fel på hos den damen. Hon berättar att hon inte får mat på dagis för det får bara fröknarna, på dagisgården bor en björn som bitit henne i fingret men som tur var hade hennes dagiskompis en pangare att skrämma björnen med. Idag har det varit ett spöke med på idrotten men det var snällt och hjälpte bara till.

Hon har också upplyst folk om att hennes mamma har en tjock mage för att det ligger en bäbis där i. Jag dementerar och skyller istället på att det för lääänge sen var en bäbis där i, eller om jag är helt ärlig beror det på livsfarliga kombinationen sockerråtta/skåpråtta...

I mitt stilla sinne funderar jag över vad för påhitt hon berättat för alla som jag inte vet än?

Helgen var rätt kylslagen. Det har blivit korta svängar med Bosse så jag tänkte att han skulle få busa loss på åkern hos mina föräldrar. Hmpf, han stod hukande i snön och skakade och vägrade gå en meter, jag fick bära honom!!! Soffan har varit hans melodi dessa dagar.

Jag har hunnit med en tjejkväll med melodifestival, sushi, vin och utgång, skoj!

Fixade mitt eget "bling bling" i form av en G-klav att hänga i örat:



En sån vill jag även tatuera men från tanke till handling är det långt ibland.

Nu mot soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela