busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Dålig dag?

Publicerad 2012-02-21 19:56:17 i Allmänt

Min dag har varit alldeles utmärkt men så verkar det inte vara för alla.

Tog stavarna och Bosse med på en promenad i det härliga vädret och när vi var nästan hemma mötte vi en annan bybo med hund. Våra hundar brukar hetsa upp sig när de ser varandra så vi tog tillfället i akt och stannade och pratade medan hundarna fick träna på att vara i varandras närhet men ändå hålla sig lugna.

Bosse skäller ofta. Han skäller när han är glad, arg, rädd, uppspelt eller om han vill ha uppmärksamhet. Han kan också skälla på kommando. Att få honom att sluta skälla är inte helt enkelt, tro mig, vi har provat massor av tekniker...

Sålunda så skällde Bosse även en del vid detta möte (med viftande svansstump kan tilläggas). Han skällde dock inte konstant utan vid tillsägelse valde han att nosa runt istället, bra att han la energin på det istället tyckte jag.

Den man som bodde nära den väg vi stod på tyckte visst nåt annat då han valde att vråla " håll käften hundjävel". Något snopna valde vi att lämna platsen och ska jag vara helt ärlig så var min första tanke "håll käften själv gubbjävel" men någonstans i mitt liv har jag förvärvat kunskapen att sånt säger man inte högt.

Ja,ja, stackarn hade väl en dålig dag och jag hoppas att han mår mycket bättre nu när han fått gapa av sig lite.

Jag är inte upprörd över händelsen men kan inte låta bli att fundera över dessa människor som tror sig veta att vår hund kommer att sluta skälla för att man vrålar "håll käften" eller liknande. Har ju även fått tipset " nyp i för hundjäveln för fan". Då blev jag så förvånad att jag bara stod och gapade en lång stund.

Det enda som händer är ju att jag blir irriterad och det lär ju INTE få tyst på hunden.

Nu ska jag mysa med busen för det har vi gjort oss förtjänta av idag!

VOFF på er :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela