busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Var rädd om och ta hand om...

Publicerad 2012-04-07 12:24:00 i Allmänt

De senaste dagarna har för många i vår lilla by varit extremt jobbiga då tre personer ryckts bort hastigt i samband med två bilolyckor.

Trots att jag inte kände någon av de omkomna så kryper det ändå in på när det sker så nära.
Åter igen måste vi påminnas om vad skört livet är och många tankar och funderingar snurrar...

Vad olyckorna berodde på vet jag inte men i båda fallen har media nämt att bilarna färdats mycket fort trots att olyckorna skedde på 50-sträckor. Jag kan inte låta bli att tänka vilken tur de som färdades på vägarna i andra fordon i samband med olyckorna hade, ibland är marginalerna små...

En tankeställare till oss som är kvar,

vi måste både vara rädda om och ta hand om oss själva och varandra!

Sänder tankar till de anhöriga vars liv aldrig mer blir det samma.



Vill visa er den här björken som jag hittade på min och Bosses promenad igår, såg rätt häftigt ut i solsken och plusgrader med ett träd klätt i istappar! Antar att någon tagit ris och saven krypit fram?



Naturen har påskpyntat!

Eftermiddagen idag ska tillbringas med påskmiddag hos mamma och pappa. Förmiddagen har varit lugn. Barnen har letat påskägg som påskharen gömt lite dåligt eller om det var barnen som var duktiga på att leta för de hittade dem snabbt!

Jag gillar att barnen blir så glada över små saker, lyckan var total över att äggen innehöll en hårsnodd och ett par skosnören! Ja, godis också så klart men det var dessa saker som de jublade över. Inga stora summor spenderade men presenter med en tanke bakom och vad härligt när man hittat rätt! Jag ogillar ju köpande för köpandets skull om ni förstår vad jag menar...

När det gäller godis så ratar barnen en hel del men då finns ju vi vuxna som gladeligen trycker i oss, tillsist så är det ju inte ens gott? Men äter gör jag ändå. Mycket, mycket dumt.

Bosse ska också få leta ägg men min plan är att gömma det i skogen så han får spåra lite.



ÖNSKAR ER ALLA EN HÄRLIG PÅSKHELG!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela