busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Tur i oturen...

Publicerad 2011-10-10 21:21:18 i Allmänt

Gårdagen fortsatte först enligt planerna med ett besök vid Rallylydnadsgänget där vi fick både prova och se duktiga mattar och hundar.

Insåg genast att rallylydnad är bra för det kan tränas i trädgården eller till och med hallen utan några större förberedelser. Passar mig perfekt då jag har så svårt att få till tid att lägga spår eller sätta mig i bilen och dra iväg till agilityplanen...

Roligt var det också och det tyckte Bosse också när han väl kunde fokusera på mig! Det satt sedan i hela promenaden hem, fint koppelgående och mycket koll på mej, roligt! Mindre roligt var lillmatte som inte visade sig från sin bästa sida på vägen hem.... Trotsålder tror jag bestämt det kallas???

Hemma ringde sonen in en kompis sen drog de iväg på cykeltur men de kom lika snabbt tillbaka igen och då var sonen sig inte riktigt lik...



Ledsen, blodig, fläskläpp och en bit mindre framtand.

När jag tröstad och kollat läget blev det till att ringa 1177 men den info jag fick där hade jag redan googlat fram själv... Någon hjälp fanns (så klart) inte att få en söndag utan vi fick vackert vänta tills det blev måndag.

Förstod av det som stod på nätet att det kunde vara bra att ha tandbiten så grabbarna fick visa vart de varit utan att klampa runt på "brottsplatsen" och efter lite letande och kikande på några vita grusbitar så hittade jag faktiskt den saknade tandbiten! Hem igen och sköljde med vatten sen ner i ett glas mjölk och hör och häpna, idag, nitton (!) timmar senare så lyckas tandläkaren limma tillbaka biten!!!

Jag fick beröm för att vara en bra sakletare!

Så här fin är sonens tand nu



Nu gäller det bara att hålla tummar och tår för att han klarat sig från nervskador i framtänderna!

Ska också titta efter en cykelhjälm integralmodell, vi har pratat om det förr och det kanske är dags att göra slag i saken om det ska fortsättas trixas med cykeln...

Tandläkaren poängterade att sonen hade haft tur men det håller han inte riktigt med om själv men nog var det lite tur i oturen ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela