busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Mellan hägg och syren!

Publicerad 2011-05-22 19:35:30 i Allmänt

Där har jag befunnit mig idag, bokstavligt talat!

I ena änden av tomten tronar numera en hägg som i mitt tycke alldeles nyss var en liten tanig planta men om sanningen ska fram så är det nog bra många år sedan jag planterade den...



I andra hörnet av tomten växer syrenen som jag tvingade sambon att flytta då garget skulle byggas 2003.
Den är lite sliten fortfarande men den lever!



Och mellan dessa två har jag idag rensat ogräs, vattnat, hoppat studsmatta, spelat boll, lekt med Bosse och njutit av solen och att "bara vara" med barnen.

Planterade i höstas några klätterväxter som jag hoppas ska trivas vid mitt armeringsjärnsprojekt så att det blir en liten koja, vi får väl se... Rabarberna trivs oförskämt bra och växer så det knakar, det blev en paj idag.



Dessa små solar trivs också och växer, ja just det, som ogräs...



Hos oss får de växa som de vill så länge de håller sig i gräsmattan!

En liten sångfågel gästade vårt vildvuxna äppelträd...



... ofta kan man höra dess typiska "popular, I will be popular" men även "manboy, manboy".

Det är härligt att befinna sig mellan hägg och syren med en hel sommar framför sig!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela