busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Boven är...

Publicerad 2011-06-09 22:26:28 i Allmänt

Har inte mått något vidare bra de senaste dagarna, tror att boven är:



Timoteijen som jag är allergisk emot... Inte har den tryckande hettan som rått gjort det hela bättre, det hjälper inte att jag är soldyrkare nu vill jag ha en regnskur så att luften rensas!
Hoppas det kommer inatt.

Skolavslutningen var i onsdags. Sonen slutade "6-års" och fick gå på fin avslutning i kyrkan. Nu ser han fram emot att få börja ettan! Men först ett välbehövligt sommarlov!

Några veckor har jag kvar att jobba innan jag får semester,
som jag längtar men å andra sidan är det inte dumt att jobba på ett fritidshem under sommarlovet heller!

Har bakat en underbart god rabarberpaj, fick receptet på ICA.
Prova gärna men varning för att den är beroendeframkallande och ger volanger runt midjan.

Knäckig rabarberpaj:

Skär 500 g rabarber i småbitar, lägg dem i en ungsform. Strö över lite socker.

Smält 150 g smör
häll i 0,5 dl sirap och 1 dl grädde, vispa ihop och dra av kastrullen

Blanda detta:
2 dl mjöl
2,5 dl havregryn
1 tsk bakpulver
2 dl socker

Ta av kastrullen och blanda ner mjölblandningen.
Bred smeten över rabarberna, grädda i 25-30 min i 175 grader, tills ytan är lite knäckig.
Servera gärna med vaniljvisp eller glass.

YUMMIE!

Bjuder er på bilder från kvällspromenaden




 "Jack Russelln ska ge ett intryck av att ständigt vara på väg"



Stämmer på pricken :-)

Go kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela