busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Slappar söndag

Publicerad 2011-01-16 16:50:37 i Allmänt

Idag har det varit en lugn dag. Planen från början var att vi skulle gå bort till rinken och åka skridskor men när vi väl masat oss ur sängen insåg vi att det snöat en del och snöandet hade övergått till regn så vi fick tänka om!

Efter lunch blev det istället en sparktur. Att få plats med tre barn och mej på sparken var inga problem och Bosse fick springa bredvid (läs framför, tur att selen var på) medan barnen låtsades att han var en häst...

Vi hittade snöhögar att klättra i och Bosse hade massor av goda spår att sniffa på. Plötsligt såg det ut så här:






Jag började fundera på om det var fyra strutsar jag hade med mej eller???
Jag motstod grupptrycket och fortsatte hålla mitt huvud högt..

Hemma igen blev det fika och en match i Looping Louie



Ett riktigt skoj spel som passar lika bra för en 3-åring som en 6-åring som en 35-åring.

Nu har mörkret fallit och vi har tänt vår fina snölykta som vi gjort idag



Dock finare i verkligheten än på bild...

Nu väntas sambon hem så vi kan söndagsmysa med pizza. Ser också fram emot TV tittande då Solsidan är tillbaka! Sen får det bli tidig kväller så jag orkar med jobbet imorgon, ska bli skoj att träffa både kollegor och elever igen.

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela