busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Love you Lördag!

Publicerad 2011-02-19 19:03:56 i Allmänt

Ja, det är bra härligt med lördagar särskilt när man som idag fick börja med sovmorgon!
Snälla barn vi har!

Termometern visade på -22 och inte ens Bosse ville vara ute så förmiddagen gick åt till kaffedrickande och röjning. Har äntligen fått ner kartongerna med julpynt i källaren och börjat annonsera ut sånt som vi inte behöver längre typ barnvagn, bilstolar osv... Antar att det kan bli nån sväng till tippen också...

Fick sällskap till lunch så det blev en lååång lunch med kaffetår och god kladdkaka som sonen bakat!

Med mitt förra försök att åka skidor med barnen färskt i minnet la vi upp en ny strategi som innebar att lilltjejen fick vara hos  farmor och sonen fick ta med en kompis.
Spåren var fina, vi hade superskoj, och jag kunde och jag kunde träna lite teknik inför nästa helg då det är meningen att jag ska skida 2,5mil, vet inte riktigt hur jag tänkte där???

Väl hemma kopplade jag Bosse för en promenad. Hade honom lös en stund men han hittade en rådjurslega och där hade även rådjuren sin toalett... Fattar inte varför men då väljer vovven att mumsa bajs istället för att komma till mej??? I min värld så måste till och med frolic smaka bättre??? Koppel på och inga pussar på ett tag.

Nu hägrar soffmys och melodifestival.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela