busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Fångad hare?

Publicerad 2011-02-03 18:40:34 i Allmänt

Idag är det torsdag = min lediga dag och den har jag tillbringat med barnen.
Efter en lugn morgon drog vi till Sandviken för att köpa en begagnad 3/4 gitarr till sonen, 200 spänn för en fin, strängad och till och med stämd gitarr tyckte jag var ett klipp!

Vidare for vi i jakt på allvädersstövlar men lyckades inte på den fronten,
vantar som tål slask hittade vi däremot.

Lunch på Mc Donalds där jag träffade gamla bekanta (jaa, inte lastgamla direkt men... ) skoj!

Sen var det apoteket för påfyllnad av ipren, nässpray och koksaltspray då min vidriga förkylning bestämt sig för att flytta in i mina bihålor, suck... Men skam den som ger sig, jag vägrar en till kur antibiotika utan ska nog kunna skrämma bort bacillerna ändå!

Svängde förbi konditorit och köpte med semlor hem till mamma och pappa så fick jag kaffe och småprat medan barnen fick saft och lek, en lysande kombination!

Passade på att ha Bosse lös på åkern, idag var det lite av en chansning för han hade inte full fokus på mej, massor av intressanta dofter men han drog inte till skogs trots att jag trodde det skulle bli så emellanåt.
Hade dock bra hjälp av den här...



...japp, mördarharen är fångad!

Närå, bara vår pipleksak som Bosse älskar att "döda".

Kan ju passa på att hälsa M som var lite orolig för mig när jag vandrar runt i mördarharens revir att det är lugnt, jag har ju BosseBodyguard med mig!

Måste också förtydliga att han går fint i koppel max 10 meter sen måste han testa om han kan dra iväg men åter igen, skam den som ger sig! Jag kan vara envis som, öhh som... en terrier!?

Idag var det skoj när en annan hundägare (vars stackars jämnåriga hund tidigare blivit rejält utskälld av Bosse) mötte oss och hundarna hälsade, lekte lite och sen klev de åt varsitt håll och väntade på oss pratkvarnar och hon säger flera gånger "vad lugn Bosse är" och det var sant, han var lugn!

Annars så är jag glad för att vi har dubbade däck på bilen...



...men samtidigt så är ju eländet ett vårtecken och till sist så vill jag ge er ännu ett sånt,



Varsågoda!




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela