busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Min blogg

Publicerad 2011-12-17 11:26:07 i Allmänt

Varför blogga egentligen? Ja, det är det många som undrar...

I mitt fall så gillar jag att skriva, jag gillar också att se tillbaka på bloggen, det blir en form av dagbok om än en offentlig sådan och därmed även en censurerad sådan.

Jag väljer att inte lämna ut de mina (och mig själv) allt för mycket och är väl medveten om att det som en gång hamnat på nätet finns kvar på nätet både i positiv och negativ bemärkelse.

Mycket kan också missbrukas av dem med inte så goda intentioner men att låta bli att använda dessa medier pga dem är inte min väg att gå.

Så min blogg är i första hand till för mig men jag tycker såklart att det är roligt att ni tittar in här!

Äntligen trillade det ner lite vitt från himlen men jag önskar mer av den varan.

Hittade i Hundsport det bästa med vintern. Ursäkta ordvalet men jag är benägen att hålla med:



Jag är inte helt pigg utan dras med en förkylning med hosta och feber. Har dock fått vila ordentligt så jag är på bättringsvägen.

Jag och sambon ska nog roa oss med lite julshopping på eftermiddagen, vi har inte så mycket att handla då vi ligger väldigt lågt på julklappsfronten och firar julen hos andra så matkontot blir inte heller så häftigt, ska bara fixa en jansson och lite fikabröd att ta med. Har en förhoppning om att vi ska bli klara snabbt och hinna ta en fika och i lugn och ro studera alla som flänger omkring, vi får väl se...

Känns som att vi är rätt ensamma om att inte ha fixat en enda julklapp än! Jag tycker faktiskt att hysterin kring julen lätt går överstyr. Det viktiga är väl ändå att träffas?

Jag brukar varje år ge en julgåva som hjälper. Har inte bestämt mig än vilken årets blir men det lutar åt cancerfonden och/eller hjärnfonden. Jag utmanar er att göra det samma!

Sen flera år tillbaka har jag avsagt mig alla julklappar då jag anser att det är vansinne att "byta pengar" med varandra. Det blir dock en liten krock för mig där så jag gillar att ge andra en present men då vill jag att det ska vara en present med tanke bakom och inte något "bara för att".

Jag gillar dock vår tradition med julklappsbyte där klappen får kosta 50kr, blir lite utmaning att hitta nåt lämpligt!



Så här blev vårt pepprkakshus i år, ser mumsigt ut va!?

Ha en underbar helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela