busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Terapi!

Publicerad 2011-12-18 20:57:32 i Allmänt

Jo, det kom mer snö till barnens förtjusning!
De har lekt massor ute idag. Bosse fick också vara med dem och busa, det var en mycket nöjd och trött hund vi fick efter det.

Dottern har suttit med mej och pysslat på eftermiddagen. Genom åren så har jag bla pysslat med korgmålning, cernitlera, korsstygn, virkning men det var ett bra tag sedan...
För mig är pyssel liksom träning och trädgårdsarbete ett sätt att rensa hjärnan. Jag gillar att sitta och pilla med småsaker bara jag får göra det i lugn och ro. Sen är det ju bonus om det blir nåt utav det hela.

Efter ett besök på Panduro så har jag nu införskaffat lite saker för att pyssla med ståltråd och pärlor. Jag har varit sugen på det ett tag och haft lite ideer och efter en snabb sökning på luffararbeten på Googel nyss så hittade jag ännu mer skoj att prova!

Har också insett att Panduro är dyrt, Coop hade faktiskt också mycket användbart och efter jag shopat loss så var sambon snäll och påminde mig om att jag faktiskt vunnit en fin box med tänger/avbitare på folkrace i somras. Hmm, den hamnade i garaget och därför har jag inte sett den utan glömt den...

Har ju mest haft en plan på att fixa nåt som kan pigga upp mina stackars orkideer när de inte blommar, de är ju så fula och tråkiga då!

Det här blev mitt första alster:



Provade även en annan variant:



Det här hjärtat gillar jag även om det finns andra i familjen som tycker det motsatta:



Dottern gjorde halsband medan hon (som vanligt) pladdrade på om ditt och datt.
Trevligt att få ta del av hennes funderingar!



En stödvila på soffan har också hunnits med samt bakning av saffranskaka som mest jag mumsat på... Tur då att jag fick gå en lite längre prommenad med Bosse på kvällskvisten.

Till sist bjuder jag er på detta alster och utmanar er lite,
kan ni se vad det föreställer? 

Barnen gissade på att det var en katt respektive en hund. De har fel.
Sambon visste vad det skulle bli men hävdar bestämt att ingen kan se vad det är.
Jag är benägen att hålla med men alla är vi nybörjare i början!

Håll till godo!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela