busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

En speciell dag idag!

Publicerad 2011-08-22 21:37:15 i Allmänt

Måndag igen efter en mycket intensiv helg, eller kanske rättare sagt efter en intensiv vecka...
Allt har handlat om LUMEK-folkracefestival som vi körde på vår bana i helgen.

Mitt tävlande gick kasst, första heatet fick jag köra med en hand då tvåan hoppade ur så fort jag lättade på gasen, sista metrarna körde jag med trasig låda men lyckades på ren vilja släpa mig i mål sen var det färdigkört och sambon fick byta växellåda medan jag ängnade mig åt kioskjobb dvs steka kartongvis med hamburgare...

Efter en urkul kväll i partytält med härligt folk och karaokee var det dags för tävling igen, efter ett halvt varv började bilen hosta och jag blev stående igen, dock lättmekat denna gång då det var huvudströmbrytaren som krånglade... Sista heatet fick jag faktiskt åka alla varv "på riktigt" men då var det för sent att skrapa ihop poäng så det blev kiosktjänst igen. Undrar hur många hundra burgare det blev? jag ska iaf ALDRIG öppna korvkiosk!

Som vissa påpekat så påstår jag ju att folkrace är så roligt, stämde väl inte riktigt den här helgen om man tänker på mitt tävlande men resten har varit skoj!

Tycker att damklassen hade ett fint prisbord!



Annat skoj var den personalfest vi hade förra veckan, jag har roliga kollegor!

Idag är det en mycket speciell dag, vår son har börjat första klass.
Jag hade äran att få följa med första skoldagen.



"Bänken" som vi äldre säger...



Första dagen var kort så vi drog till stan och firade den första skoldagen med en lunch.



Nöjd efter sin första skoldag!

Sen var det min tur att jobba och ta emot nya och gamla fritidsbarn.
Mycket att hålla reda på så här vid terminsstart, kan lova att jag känner mig mer än lite yr emellanåt... Men det är roligt att börja jobba igen!

Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela