busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Jag kan ju bara instämma...

Publicerad 2011-04-17 20:45:58 i Allmänt



... med alla som lovordar vädret!
Nyss hade vi snö överallt och nu kan man kratta gräsmattan i strålande sol, UNDERBART!



I fredags hade jag semester och med facit i hand så kunde jag ju inte ha valt en bättre dag. Skönt att slippa jobba sent, särskilt när sambon har eftermiddag. Sen fick jag ju massor gjort här hemma och hade roligt med barnen.

Lördagen fick jag vara ensam hemma då resten av familjen drog på folkrace.
Så skönt att få jobba undan i lugn och ro utan att någon annan kräver min uppmärksamhet.

Det är faktiskt ganska påfrestande emellanåt att ha det jobb jag har där jag ständigt måste hålla koll och har någon som behöver min uppmärksamhet på ena eller andra sättet och sen komma hem och fortsätta samma race med mina egna. Missförstå mej inte för jag tycker att det är roligt men ibland blir jag stressad av att aldrig få avsluta det jag gör utan att bli avbruten eller behöva ha koll på vad någon annan gör.

Ibland undrar jag hur många gånger jag säger "vänta" eller "jag ska bara" osv på en dag.
Skulle vilja ha en sån här ibland...



Alltså njöt jag av att för en gångs skull få göra klart utan att bli avbruten och framåt kvällskvisten var det mycket skönt att få hem familjen igen!



Även idag har det handlat om trädgårdsarbete och att vara ute i finvädret, kalas tycker jag!

Nu lite TV innan det är go natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela