busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

En gång i veckan?

Publicerad 2010-09-05 20:59:53 i Allmänt

Ja, så ofta händer det numera, att jag uppdaterar bloggen alltså!

Fördelen med det är väl att det alltid har hänt nåt att blogga om
men nackdelen är att jag redan hunnit glömma massor av det som hänt...

Här kommer iaf några bitar ur min vecka:

Har jobbat såklart och den här veckan blev det lite extra timmar pga föräldramöte.

Min lediga dag passade jag på att besöka kiropraktorn som fixade en massa i min rygg, superskönt men kanske inte så ekonomiskt... mer om detta snart...

Bosse har fått göra ett besök på agilityplanen, han vill jättegärna göra balanshindret, försöker till och med ta det "i smyg", sen körde vi lite slalom, något som vi måste träna massor på för det har vi inte gjort.

Fredagkväll styrde vi kosan mot Lingbo där vi lämnade av lilltjejen så att vi andra kunde fortsätta mot Bollnäs där vi anmälde oss och besiktade bilarna inför lördagens tävling. Det fick bli en natt i bussen och det funkade jättebra trots att det var is på bilrutorna när vi vaknade!

Bosse gillar att bo i bussen, säkert för att han får sova i vår säng! Det gjorde han även denna natt så det var med visst äckel som jag hittade en fästing på honom dagen därpå...



Tävlingen gick bra för sambon men det räckte ändå inte hela vägen då han blev avknuffad och bilen krånglade, som grädde på moset så blev han av med bilen...

För mig gick det bra och jag kunde glatt kliva upp på pallen två gånger, först som 1:a i B-final och sen som 3:a i A-final, fick superfina blommor och bilen med mig hem.




Sen så var det ju det där med att vara ekonomisk, inser att det var ganska bortkastat att gå till kiropraktorn på torsdagen för att på lördagen köra 19 varv på en folkracebana...

Men det var det värt!

Idag blev det rejäl sovmorgon sen lite pyssel på tomten och en lång, härlig skogspromenad med Bosse som var på bästa humör och därför fick springa lite lös. Han var duktig på att hålla koll på mig och höll sig nära.



Det här blev resultatet av vår skogstur

 

Dessa ska nu avnjutas på en mjukmacka med smör och som topping lite grovsalt, mums!

Ha det bra!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela