busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Små funderingar...

Publicerad 2010-11-03 21:05:25 i Allmänt

Idag i hällregnet på promenaden med Bosse funderade jag på om det kallas "hundväder" för att de enda som syns ute i sånt väder är just hundar och deras ägare??? Hur som helst så var det ändå väldigt skönt med en promenad, särskilt när jag kom hem igen!

Har haft planeringsdag på jobbet vilket innebär en hel del stillasittande och ätande... Var ovanligt pigg efter jobbet så efter promenad och matlagning drog jag igång storstädning av övervåningen. Undrar om jag alltid vore så pigg efter jobbet om jag hade haft ett kontorsjobb? Hihi, det lär jag ju aldrig få veta för ett sånt jobb kommer jag jag aldrig att söka!

Lilltjejen har blivit hästbiten, ja inte bokstavligt talat men det handlar mycket om hästar nu. Idag var lyckan total när jag fixade grimma och tyglar av ett gammalt koppel till hopphästen, Bosse är dock lite avvaktande inför sin nya kompis, haha!

 

Då både skola och dagis har haft planeringsdag ställde snälla mormor och morfar upp och tog hand om sina barnbarn (dit räknades även Bosse idag). Det var en stolt son som med hjälp av morfar gjort den här skapelsen:



Kanske vi får nya husdjur till våren?

Nä, nu blir det soffan och ladda inför ledig dag.

Hörs!

Undrar varför heter det raining cats and dogs på engelska? Hmmmm.....

Kommentarer

Postat av: Mona

Publicerad 2010-11-04 20:48:20

Säg bara till om hon ska börja på ridskolan! Finns en massa ridgrejor här!!! ;) Byxor, hjälmar å dyl.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela