busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Vinnersjöblomster

Publicerad 2010-05-19 19:46:42 i Allmänt

Idag blev det en tur till Vinnersjö för att handla lite sommarblommor till trädgården. I tre växthus finns (eller iaf fanns, för det börjar bli urplockat) mängder av fina blommor och olika tomatsorter till bra pris så nu trängs ett gäng på vår veranda i väntan på att jag ska plantera om dem... Kan nog ta det lite lugnt för frostrisk finns väl än.



Efter shopingen blev det en tur till mamma och pappa för en kopp kaffe. Bosse fick sin för året första fästing men jag upptäckte den rackaren innan den hann suga sig fast, nu är den nedspolad, en död fästing är en bra fästing!
Usch, vad läskiga de är, fyller ingen funktion alls utan är bara äckliga parasiter som sprider vidriga sjukdomar, blä!!! I år ska jag köpa frontline eller liknande, någon som har erfarenheter av andra märken?



Nu ska jag mumsa årets första rabarberpaj som jag och sonen snodde ihop på kvällskvisten, mums!



Ta hand om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela