busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

En massa roligt!

Publicerad 2010-05-02 21:37:29 i Allmänt

Det var ett tag sen jag bloggade, har haft fullt upp!

I fredags var det ju sista april och det firade vi med att premiär sova i bussen. Vi var ett gäng som samlats vid banan för att grilla, elda kase och skjuta fyrverkerier samt fixa det sista inför träningsdagen som var dagen därpå.

Lilltjejen hade vi lånat ut till mormor och morfar men vi andra gav faktiskt bussen godkänt som sovplats. Gladast av alla var nog Bosse som fick äran att sova med husse och matte, han var så glad att han var tvungen att komma och spontan pussas flera gånger under natten...

Fyrverkerierna fixade vår vovve galant, vi hade ju positiva erfarenheter sen nyår och den här gången hade vi mys i sängen med korv som snacks medan det small utanför.

Dagen därpå var det skoj att dra upp rullgardinen och mötas av den här synen...



... som jag längtat! Det blev en mycket rolig och lärorik träningsdag trots varierande väder... Skoj att träffa alla folkracevänner igen!

Sen fick vi sno oss hem, lämna barnen till farmor, svida om (dock inte till glitterspray som det ryktats om) och fara på Årsunda IFs idrottsgala, där möttes vi av röda mattan....



... och en trerätters middag och suverän underhållning ledd av ståupparen Stefan Söderblom, jag skrattade mig halvt fördärvad åt alla galna upptåg som vi fick se! Fick ju även bjuda ett skämt... Hihi! Jag ser fram emot ÅIFs 100-års jubileum om 10 år!



Idag har jag varit på fortsättningskurs med Bosse. Det gick superbra! Är så stolt över honom! Vi är bara fyra deltagare i nuläget men vilken kanongrupp och vad mycket vi kommer att hinna göra om vi inte blir fler.

Idag fick vi se en uppvisning i lydnad, testade skvallerträning, hundmöten, kontaktövning, sitt, ligg, stanna kvar, gå fint i koppel och en massa roligt hundprat!

Har även fått gå med i Team Årsunda Agility vilket betyder att jag och Bosse kan träna på agilityplanen, perfekt! Med mer lydnads- och agilityträning så kan vi kanske gå fortsättningskurs i agility till hösten eller så.

Nu ska jag ladda inför morgondagens planeringsdag...

Ha det bäst!


Kommentarer

Postat av: Mona

Publicerad 2010-05-03 22:16:11

Kanske du ska ta Maja! ;) Du som engagerar dig så duktigt med träning!



Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela