busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Bra Bosse!

Publicerad 2010-03-15 21:05:52 i Allmänt

Idag är det extra skoj att blogga om Bosse!

Dagen började vi med en promenad i solskenet, extra roligt blev det då Bosse gick så otroligt fint i kopplet! Ja, inte hela vägen så klart men när det hände så var det en glad vovve med fokus på mej som med viftande svansstump och lätta tassar gick BREDVID mej och ännu gladare blev han när han dessutom fick massor av beröm!

Dagen avslutades med agilityträning. Kändes ju inget vidare förra gången då Bosse stressade upp sig enormt men idag gick det jättebra! Visst har vi mycket kvar att jobba med men det var en lugnare hund idag!

Själva momenten på banan fixar han bra, då kan jag ha honom lös och han håller ändå fokus på mej (eller någon av alla hästskitar som han gärna vill mumsa i sig....) och bryr sig inte om vad de andra vovvarna gör.
Värre är det när han ska sitta på sidan om och vänta men å andra sidan så gillar inte jag heller att vänta ;)

Nytt moment idag var däcket som han fixade galant!



Nu blir det lite soffmys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela