busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Härliga sommar!!!

Publicerad 2010-07-06 22:28:19 i Allmänt

Semestern började verkligen på topp! Vilket väder!

Vi har naturligtvis legat på stranden hela helgen och till och med jag har badat massor! Lördagkväll så firades semestern in med ett glatt tjejgäng varav några tappert hade varit på cykelutflykt i hettan men det hoppade jag över... Hade ju fullt sjå att klara värmen fast jag bara låg på stranden!

Lilltjejen har fått tagit över sonens numera väldigt urvuxna cykel, stödhjulen har monterats fast igen och som hon cyklar gatan fram och tillbaka, fram och tillbaka!



Igår blev det en shopingtur med barnen, väldigt skönt att uträtta ärenden när det är så lugnt som det var igår! Efter en lunch på IKEA så blev det en tur till stranden sen cyklade vi förbi ICA och köpte med oss glass till mormor och morfar. Törs inte cykla med Bosse bredvid men har starka funderingar på om han skulle kunna åka cykelkorg så han kan följa med på våra cykeläventyr.

Idag var ju vädret perfekt för hemmaarbete och så blev det, gräsklippning, tvätt och städning har stått på schemat men även fikapaus och lek med barnen, tänk vad man hinner när man är ledig!

Kvällen tillbringades hos sambons faster med god mat, trevligt sällskap och fantastisk utsikt!
Så härligt att sätta sig vid dukat bord och bara vara, lyxigt värre, tack för det!



Bosse har också fått sin beskärda del idag, vi for upp till agilityplanen och tränade lite. Det var nog en månad sen sist (om inte ännu längre??) så Bosse blev väldigt glad och visade att takterna visst sitter i!
Jag försökte filma lite men det var inte lätt... Kanske ska be någon följa med och hålla i kameran nästa gång eller så inte för det är ju piiiinsamt att hör hur man låter... Jaja, bara att gilla läget!
Här kan ni se tunneln och här finns vippbrädan.

När jag ändå höll på så kunde jag inte låta bli att lägga upp den här...

... hoppas hon tycker det är OK när hon blir äldre men jag tror det!

Ha det gott i värmen!

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2010-07-06 22:37:49

Heja Ellen!

Underbart klipp!



Du såg väldigt fokuserad ut i dag när du klippte gräsmattan = ))



Kram Lena

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-07-08 11:29:22

Är det dotra eller mamman som älskar Erik Saade mest tro ;)

Härliga klipp på Bosse med!

Postat av: Mona

Publicerad 2010-07-09 21:55:29

Hej hopp! Klart han kan åka cykelkorg! Se bara till å ha knutigt fast han ordentligt! ;) Finns speciella cykelkorgar för hundar har jag sett... Annars får du väl köra cykelkärra! Lär ska fungera kanon! Dessutom får du jobba lite extra! ;D



Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela