busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Man ska inte ropa hej...

Publicerad 2010-01-29 18:25:40 i Allmänt

Har inte kunnat ta mig in på bloggen de sista dagarna men nu blir det en kort uppdatering!

Skröt ju om Bosse som kom så fint på inkallning, minns ni?

Samma dag kl.22.10 på kvällen passade juvelen på att smita, jag tog det lugnt till en början men insåg rätt snabbt att han hittat ett rådjursspår, såg dock att han sprang runt på grannens tomt men trots mina ihärdiga försök att få honom till mej så lyckades det inte. Nähä, tänkte jag och började skotta snö istället för jag vet att jag kan inte jaga ikapp honom...

Ingen hund kom så då gick jag in.... fortfarande ingen hund... Nu hade det gått en halvtimme och ute var det snöstorm...

Nu börjar jag fundera i banor som "tänk om han blir påkörd", "orsakar en trafikolycka", "fastnar i snön" eller... listan kan bli lång och är inte alls realistisk alla gånger.... Ringde till och med grannarna vid stora vägen bara utifall... Hrmm...
 
Barnen sov men jag var ensam hemma så jag tyckte inte att jag kunde bege mej ut på jakt. Tillsist gick jag iaf ut och började spåra... Kom inte mer än in på grannens tomt så kom Bosse skällandes och med svansen (trots att den är så liten) bokstavligen mellan benen, full i snö och skakandes, han såg riktigt ynklig ut!

Med tanke på vad han levererade morgonen därpå så har jag dragit slutsatsen att han hittat något ätbart på grannens tomt och där stod han nog och mumsade hela halvtimmen...

Igår släppte jag ut honom på vår inhängnade baksida, vis av erfarenheten! Då går åbäket in under verandan och vägrade kliva ut förrän husse skottat upp ett hål i snön. Vägen in dög tydligen inte att gå ut igenom!? Halv elva på kvällen, suck!

Idag har vi varit hos mina föräldrar och det var med viss skepsis som jag lät Bosse leka lös där men han är med hem igen, tack och lov!

Trevlig helg vänner!

Kommentarer

Postat av: Lisa & Gossarna

Publicerad 2010-01-30 11:46:59

Han gör själ för namnet han din Bus-Bosse ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela