busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Festivalstaden...

Publicerad 2010-02-11 22:11:42 i Allmänt

.. som den numera kallas har vi besökt idag. Blev lite shoping för mej och barnen medan sambon hade dejt med tandläkaren. Sen tog vi en fika. Klart jag provade en festivalbakelse! Betyg en 3:a av fem, lite besviken då det var en chokladbakelse och det älskar ju jag men det räckte inte hela vägen.

Mycket folk i rörelse, skoj för det är inte ofta det händer! Ett jättepartytält står uppställt på torget och bredvid fanns en uppbyggd backe där de körde träning inför railjam, snowboard och skidor, sonen gillar detta och vill hemskt gärna ha en snowboard...



Man har även pyntat med lila, blåa, rosa gatlysen, lite lysande pelare här och där och Statoil lyser numera ilsket illgrönt! Bilden tagen i farten men döm själva...



Bosse var också med på äventyret så jag passade på att miljöträna big time... Mycket folk, en del hundar och mitt på stan en häst med vagn, den tyckte iaf jag var helt otippad! Jag tycker att vår juvel skötte sig riktigt bra, några skall men då vart han faktiskt skälld på först.

Taktiken nu är att jag kör en variant av "ryggsäcken" tills han är lugn sedan går vi vidare, fungerar jättebra men en förutsättning är att jag inte behöver hålla koll på tvååringen samtidigt och det behövde jag ju inte idag! Känns dock lite udda att sitta med honom mitt på stan men jag får väl bjuda på den också...

Trött blev han iaf så kvällen har tillbringats i mitt knä i soffan, myyys!

Ha det bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela