busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Festivalstaden del 2!

Publicerad 2010-02-13 18:38:48 i Allmänt

Igår var det festivalstämning på jobbet, många elever var extra finklädda, till lunch var matsalen dekorerad med ballonger och personalen hade festivaltröjor. Det serverades lyxig potatisgratäng med kalkon och blandsallad och som efterrätt chokladpudding och allt ackompanjerades av schlagermusik.

Lite senare körde de äldsta eleverna Idolfinal och vi på fritids fick tursamt nog vara publik! Vilka fina framföranden de gjorde! Jag fick låna en boa i riktig schlageranda!



Idag for jag och sonen till Göransson arena för att se genrepet. Vi var där i väldigt god tid för att hinna kolla läget i lugn och ro sen hade jag (så klart) planer på att vi skulle kunna ta en fika men planerna gick i stöpet då insläpp var 30 minuter före start!?

Vi fick roa oss med knatte innebandymatch, helt ok, varmt och man fick sitta. När vi kom tillbaka ringlade sig kön runt HELA arenan, när start tiden passerat hade inte alla kommit in än, vet inte riktigt hur arrangören tänkte där? Vi hade iaf skapligt med kläder på oss men många var finklädda och frös...

Väl framme så bjöd Delicato på chokladbollar så det blev en "halv" fika...



Det var skoj att se genrepet med allt det innebar, mycket jobb för att få ihop en produktion! Förra veckan så var ju Dolph min favvo så jag undrade ju hur det skulle bli den här veckan utan honom men det fixade Christine och Måns galant med en hel del självironi!

Sonen har sin favorit klar, Erik Saade! Jag gillar också hans låt men tycker att den påminner om Tom Jones slagdänga Sexbomb fast i upptempo... Fastnar gör den iaf! Annars så gillar jag ju alltid Andreas Johnsson..

Våra platser var bra trots att det inte ser så ut på bilden...



Efteråt så blev jag åter igen varse att jag inte är så bra att hålla i mina pengar emellanåt men det är väl klart att grabben ska ha en tröja! Bortskämd? Hmmm.... Nummer 1 och hans namn är tryckt på ryggen, sonen planerar för att ha den när han är fotbollsmålis i sommar!



På väg hem till byn stannade vi till ute på sjön, det var magiskt där med moln, dimma och ett väldigt annorlunda ljus, försökte fota men lyckades inte riktigt få med stämningen helt...




Det är ju Bosses blogg så jag måste ju bjuda på en sista bild från igår då vi var ute och busade. Hade med mej en glad hund som lyssnade på hit och höll ganska mycket koll på mej, jo jag pratar faktiskt om Bosse!



Här har ett rådjur traskat förbi... Sniff sniff! Här hoppar Bosse men ibland går han på framtassarna ändå när vi är ute, ser väldigt annorlunda men roligt ut, det händer när han är ivrig och oftast är det väl nåt som är gott att lukta på med i bilden!

Efter ett så här långt inlägg blir det väl torka i ett par veckor??? Eller så inte för imorgon är det ju en ny dag med nya äventyr!

Nu blir det att ladda om inför festival omgång 2, den här gången tänker jag titta i sängen. Spännande att se alla lokala kändisar i TV-rutan!

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela