busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Ett nej betyder alltid nej! eller???

Publicerad 2010-02-01 20:14:51 i Allmänt

Min annars så trevliga dag blev nyss inte så trevlig. Jag blev inte heller så trevlig om man ska tro sonen och det gör jag... Jag fick mej en åthutning av honom...

Mitt i nattningen knackar det på dörren och utanför står en tjej från Viasat, Bosse skällde ut henne efter noter (bra där ) medan jag snabbt förklarade att jag absolut INTE var intresserad av något men tror ni hon gav sig??? Nej, såklart inte hon kom ju från Viasat! Åhhh, va sur jag blir! Tillsist hör jag att lilltjejen vaknat så då fräste jag och drog igen dörren :-(

Jehovas knackar också dörr här ibland. Viasat skulle kunna lära sig ett och annat av dem för de är ALDRIG påflugna men ALLTID trevliga och de vet att ett nej är ett nej!

Kan också slå ett slag för Boxer som fungerar alldeles utmärkt!




Så där nu har jag tjurat klart :-)

Har varit på ett agillitypass med Bosse idag, han var skällig på de andra hundarna men svansen viftar iaf glatt :-) Det blir nybörjarkurs i vår som jag tänkte att vi ska gå på, skoj! Men jag har MASSOR att lära...

Vi tränar vidare, främst "sitt, stanna kvar" och "följa hand".

Sonen och Bosse brukar leka kurra gömma, sonen säger åt Bosse att stanna kvar i ett rum sedan springer han och gömmer sig och Bosse sitter snällt kvar ända till han hör lillhusse ropa "sök", då blir det fart och han brukar snabbt hitta på honom :-) Jag tycker att dom är superduktiga båda två, men jag är kanske partisk...

Nu blir det en kvällsfika med sambon!

Go kväll!

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2010-02-02 20:38:18

Usch oc fy för försäljare!

Hoppas hon inte hittar hit = )))

Men, Jehovas hittar ju hit så då gör nog hon det också =(



Kram Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela