busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Apropå avslappning...

Publicerad 2010-02-10 22:39:15 i Allmänt

... så kan jag meddela att Bosse faktiskt visat prov på det idag!

Idag insåg jag att det var dags för kloklippning igen (tänk att tiden går så fort eller så har vår hund supersnabbväxande klor?) och det är ju inte Bosses favorit direkt... När jag tar fram klosaxen smyyyyger han hukandes iväg, ser rätt skoj ut men funkar inte på mej!

Nej, upp i mitt knä åkte han och där får han sedan ligga medan jag klipper. Bra för då ser jag lätt pulpan och kan lätt hålla honom om det behövs. Till att börja med så tog det som vanligt en liten, liten stund innan han låg så still som jag ville men när jag var klar med alla fyra tassar så sov han nästan!!! Passade på att mysa så en stund, så jag hoppas att han snart förknippar klosaxen med det istället! Får väl försöka ta fram den oftare...



Annars så har lillmatte kört hårt med Bosse, det går så där... Sitt fattar han väldigt bra om hon har godis, ligg om hon bäddar på golvet åt honom, nej när hon står med ytterdörren öppen och han är sugen att hänga på ut. Igår när han blev för ivrig så drog tvååriga lillmatte i med "BOSSE! lugna ner kroppen!" Det citatet får jag ta på mej... Hihi!

Jag har kört hårt med hockeyträningen, två kvällar i rad nu! I går trotsade vi snöovädret, fick gräva fram puckar många gånger men ändå försvann de så imorgon blir det till att shopa nya. Idag hade vi bara två och då blir det lite körigt att få övningarna att gå ihop!




Nu ska jag träna på avslappning, go natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela