busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Växer som ogräs...

Publicerad 2010-08-03 20:20:19 i Allmänt

... säger man ju och jag fattar precis den liknelsen för jag vet hur ogräs växer!
Idag fick jag dock nog och tog stora spaden med mig ut i rabatten och dödade så mycket ogräs jag bara kunde!
I farten fick även mina fina lupiner förlja med för trots att de är fina så finns det ju en anledning till att folk kallar dem för ogräs också...

Nu blev det efter några timmar väldigt tomt i mitten av landet och då kom jag på den brillianta ideén att istället för att slita ogräs där så blir det med hjälp av markduk, sand och stenplattor en mysig liten sittplats!
Inte för att jag kommer att ha särskilt mycket tid att sitta där men ändå...

Sambon blev väl lagom impad när han fick beställning på sand att sätta sten i men har lovat att fixa det åt mig, dock inte idag... Han sa också nåt om att vara impulsiv men det tycker jag inte alls att han är!? Hihi!

Förhoppningsvis så kan jag återkomma med en bild på det hela nån gång i framtiden.

Bosse har varit väldigt skällig idag, sen har han roat sig med en hel del grävande, inspirerad av mig kanske? Han brukar inte gräva annars iaf. Jag tror att det blir för intensivt när vi och barnen med kompisar far runt här hemma hela dagarna, han kommer liksom inte till ro, så fort barnen lagt sig så toksover Bosse också!
Han kommer nog att pusta ut när dagis, fritids och jobb drar igång och han får lite lugn och ro även dagtid.

Ha det bra!

Kommentarer

Postat av: Mona

Publicerad 2010-08-03 22:03:50

Du vet väl att man måste få dem å tro att de var deras ide' att göra de man vill ha dem att gör?!! ;) Då går de med ett rasande tempo!! ;D

Lycka till med trädgårdsarbetet!!



Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela