busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Vad ska man säga???

Publicerad 2009-05-27 20:50:45 i Allmänt

Lyssnar på debatten om Sandvikens skolor/förskolor och blir mörkrädd! Åter igen blir jag påmind om att vi som jobbar med barnen och de som bestämmer lever i helt skilda världar... Blir förbannad men också uppgiven... Pengarna är slut, jaha? konstigt att det finns pengar i andra kassor??? Barn- och äldreomsorg MÅSTE vara prio 1, det ska bekostas först! Så funkar iaf min ekonomi, först räkningar och mat för att överleva, finns pengar kvar kan man unna sig annat men så funkar tydligen INTE Sandvikens kommuns ekonomi... Nä,  barn- och äldreomsorg kan man spara på medan man satsar på superarena, konstfruset skidspår, pynta rondeller osv. GRRR!

Politiker, ni kommer väl också att bli gamla och då är det de som nu har plats i barnomsorgen som ska ta hand om er med... Känn på den!

Bra idag var fika stunden som jag och lilltjejen hade med en sjukskriven kollega, sonens utvecklingssamtal (jag har världens goaste ungar), promenaden jag tog i stormen, att Bosse höll så bra kontakt med mej när han var lös, att sambon fixade storhandlingen och tvätten och att jag har ett nytt LOST avsnitt som väntar!

Bjuder på en suddig bild, det är mina gobitar som leker "pussjaga", barnen turas om att kasta sig på golvet samtidigt som de ropar på Bosse som genast är framme och pussas på munnen... Det blir lite körigt för honom att hinna med att pussa båda  :-)



PUSS!

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-05-27 22:10:19

Ja våra politiker är verkligen verlighetsfrånvarande för det de spar in idag på att dra in tjänster i skola/förskola får de punga ut till alla barn/ungdomar som hamnar snett sen pga alla indragningar som gör att de blir otrygga och mår dåligt.

Men så långt kan nog inte en politiker tänka. De tänker bara så långt näsan räcker och Sandvikens politiker verkar ha väääääldigt korta näsor ;)



Ses i mörrn

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela