busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Stolt!

Publicerad 2009-05-09 23:23:05 i Allmänt

Idag var jag riktigt stolt över Bosse och mej själv då jag på hundkursen fick kvitto på att vi är på rätt väg. Han hade mycket koll på mej och det gick att bryta de få gånger han intresserade sig för de andra hundarna. Fick även bra tips på hur vi ska få till det här med att gå fint i koppel samt en "sök" övning som var rolig. Nu får vi träna själv kommande veckor då kursen krockar med folkrace och sen är det bara en gång kvar =(

Bosse är fortfarande rädd för alla spöken som helt plötsligt finns över allt så efter ett tips av M (uppfödaren) så visar jag ännu tydligare att det inte är farligt genom att ignorera bosse och istället prata och gulla med det "farliga". Det betyder att jag gullar med jordhögar, soptunnor, stenar, brevlådor, bildäck, stubbar.... Blir väl idiotförklarad på byn men det funkar för Bosse och då funkar det för mig =) Värst var väl när jag fick be två tonåringar stanna på sina inlines så jag kunde gå fram och visa att de inte var farliga... tur att grabbarna kände igen mej men de såg ändå lite lätt skeptiska ut =)

Den här livsfarliga stubben mötte vi igår men som ni ser blev de kompisar tillsist....



... ja, jag erkänner, det ligger frolic på stubben!

Själv är jag inte rädd för spöken men för björnar och nu är det dags igen, en kille här i byn möttes av en björn när han skulle hämta morgontidningen, undrar om det funkar att gulla med björnar också??? Annars har jag hört att man ska gå baklänges och ta av sig klädesplagg och släppa efter vägen då björnen ser dåligt och istället stannar och luktar på det som ligger på marken och på så vis får man ett försprång. Om ni ser mej halvnäck är björnen nära!

Fick en härlig avslutning på den här dagen då bror med flickvän kom förbi med ost, kex å vin å var trevligt lördagssällskap, mysigt!

Go natt =0)

Kommentarer

Postat av: Mona

Publicerad 2009-05-10 13:03:22

Härligt att träningen går framåt!

Men jag blir lite fundersam på teorin om att klä av sig för björnen! Om du kombinerar den med gullandet så... hmm.. Attans att du bor i en liten by! Skulle vilja höra vad dina grannar säger! ;) Själv är jag idiot förklarad för länge sedan! ;)



Ha de gott!

Postat av: Lisa & Gossarna

Publicerad 2009-05-14 19:25:05

Jösses är det DU som springer omkring naken på byn och skrämmer folk och fä ;)

Nu blev du förvånad va när jag hittat hit?



Kul att läsa om dig och Bosse på kursen och hur du gullar med både det ena och det andra :D

Ses på jobbet nästa vecka...

... och får jag bestämma så blir du kvar och så får jag de 50% på Törnis + dina 25% (om du nu ska fortsätta så i höst). Vi bestämmer det tycker jag ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela