busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Premiärdopp!

Publicerad 2009-05-02 17:54:26 i Allmänt

Valpkurs idag igen, skoj! Idag var jag laddad till tänderna, Bosse var stressad sist så idag var mitt upplägg att vara först på plats... Hade filt å picnickorg med då sambon å sonen kom förbi senare och kollade läget. Bosse var superduktig, fann sig i att vara med mej på filten när vi inte tränade och gafflade ingenting. Förra gången var jag ju tvungen att låsa in honom i bilen för att få honom lugn :-( Han har även fattat galoppen med "ligg" idag, snabblärd bara han förstår vad man vill ;-)

En annan övning var att träna "nej". I burken på bilden ligger suuupergoda köttbullar som man absolut inte får äta ...som tur va så hade ju matte också köttbullar och av dom fick man massor om man bara gjorde rätt!



"hmmm, få se nu, burken eller matte???" han valde rätt :-)
En trött och mätt Bosse och en stolt matte for hem efter kursen idag!

På eftermiddagen blev det en promenad med glasstopp och och sonen tog även ett tådopp...



Ibland blir man lite hemmablind men vi har faktiskt en fantastisk miljö inpå knuten :-)



Nästan sommar idag, läängtar :-))

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela