busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Nöjd...

Publicerad 2009-05-25 20:17:11 i Allmänt

..är jag efter helgens bravader. Blev mycket rattande, 3 omgångar på lördagen och 2 + A- final på söndagen. Väl i final fick jag bekanta mig med räcket i en startsmäll och fick punka på vänster fram, det var inte helt lätt att ta kurvorna efter det... Fick halta in som sista kvinna men var glad ändå! Synd på däcket bara och så blev bärarmen krokig så lite garagejobb igen då...



Bilen kallas "gula faran" och då jag på sonens beställning ritat blixtar på sidorna  (lika som Blixten Mc Queen i filmen Bilar) så har barnen i klubben döpt om mej till Blixten Helin, hahaha!



Lilltjejen skulle så klart provköra, bältet skulle på och sen gav hon sig inte förrän hjälmen också var på plats, vad månne det bliva av henne som är så tokig i hjälmar i alla dess former???

Bosses sammanfattning av helgen:

hoppsan, finns det andra hundar här? bäst att skälla!
hoppsan, här har nån tappat nått ätbart, det ska jag ha!
hoppsan, om man gör så här med nosen kan man öppna buren, fiffigt!

Det gick iaf bättre på söndagen om man bortser från starten av dagen då jag fick markera rejält :-(  När vi kom hem var han rätt slutkörd så så passade jag på att klippa klor och duscha av honom dammet, han orkade inte protestera:-) Buren har vi utrustat med spännband så att inga dörrar kan öppnas av en busig vovve...

Idag har det ju varit en helt underbar dag med sommarvärme! Jag är rätt nöjd med mej själv idag också för jag har faktiskt snörat på mej löparskorna och tagit en runda. Vet inte om det kan kallas löpning direkt men nån form av jogg iaf :-) Bäst av allt är att kroppen känns helt OK! Håller tummarna för att det håller i sig imorgon...

Lilltjejen har också haft spring i benen idag, så här såg det ut på vår promenad:



men efter att ha rusat hela raksträckan såg det ut så här :



Många stenar blir det....

Bosse sover gott efter en heldag ute på tomten, han måste vara soltokig liksom jag!

Hoppas vi får många soliga dagar i sommar :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela