busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Kontraster

Publicerad 2009-05-18 20:32:58 i Allmänt

Svårt att tro idag men så här härligt var det igår....



Det är vårt plommonträd som står i blom. Har inte burit frukt de senaste åren då vi flyttade det vid garagebygget men i höst kanske vi får skörda?

Idag har regnat en hel del :-( Som tur var hade jag och sonen fikadejt med en kompis och hennes son då dagis var stängt idag, perfekt fika väder. Passade även på att uträtta lite ärenden när vi var i stan.

Annars har dagen stämt med vädret, en gnällig liten tjej och jag har väl inte varit på mycket bättre humör själv. Bosse passade (såklart, hundar känner ju på en gång om man är med i matchen eller inte) på att testa om det var OK att stjäla lilltjejens leksaker idag, man vet ju aldrig reglerna kanske kan ändras över natten??? och lilltjejen verkar vara hans allierade så hon passade på att släppa ut honom när jag vände ryggen till... måste låsa ytterdörren för annars är nån av de två små genast ute på äventyr! När sambon väl hittat hem rusade jag väg på en promenad, skönt att få en stund ensam med mp3:n.

Grått var det på min promenad men härligt ändå, fick genast lite nya krafter!



Nu blir det soffmys med tekoppen och en bok. Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela