busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Våren?

Publicerad 2009-03-25 20:44:04 i Allmänt

Ja, det är väl som vanligt att våren inte riktigt kan bestämma sig för om den ska komma eller inte. Ena dan solsken å takdropp, nästa minusgrader, snålblåst å snö... Idag har det iaf varit OK, solen tittade fram så det blev promenad å sonen fick cykla. Ser rätt skumt ut med han på cykel med vinterkläder å cykelhjälm, konstig kombination men det är ju bart på vägarna trots att drivorna på sina ställen är höga. Känns som att det kommer att ta lång tid innan all snö är borta  :(

ena dagen täcke på....



andra dagen cykel fram men pulka kan ju också funka!

det är först nu som det går att busa med Bosse på tomten, innan försvann både han och jag i snön! märker att inkallningen fungerar bättre när vi kan vara ute och busa på det viset  men än har vi båda MYCKET kvar att lära! Vågar inte ha honom lös här hemma utan då är det långlina som gäller... Längtar till valpkursen drar igång! Det är så lätt att säga till andra hur de ska göra men jag har ju inte koll på hur jag beter mig själv... svårt också när hunden är så liten, får ju mest jobba med rösten, är ju hur långt som helst om jag (182cm) ska kunna ge beröm med en klapp / smekning! lika vid tillrättavisning, blir gärna ett lätt ryck i kopplet eller en fot som motar bort, ja skillnad är det mot att han en stor hund!

Gillar dock att när det är plaskväder så har jag torkat hela hunden på typ samma tid som det tog att torka en tass på den förra ;)

Annars så har vi ju flyttat en trappa upp och i och med det så har sambon med ett leende flyttat ut i garaget =) det här ska bli min racer i vår / sommar, finns en del att göra...



Nu blir det en kisstur ut i kylan, brrr!

Kommentarer

Postat av: Ronny

Publicerad 2009-03-26 12:51:55

En del o göra på bilen?? som jag såg det så var den ju så gott som klar ;)haha

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-03-26 20:18:49

Haha, tror inte GrytPeter skriver ut nån bok i nuläget men du hade gjort ett bra förarbete =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela