busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Jomensåatt...

Publicerad 2009-06-18 22:27:29 i Allmänt

... det var ett tag sen jag skrev... 

Var ju lite bekymrad över Bosses beteende, skällig, nervös och "döv". Fick rådet att "sjukskriva" honom, dvs tvinga honom till så mycket vila som möjligt och det gjorde vi i möjligaste mån och resultat kom genast!



Efter ett par dagar hade jag en hund som fixade hundmöte på trånga cykelbanan och som snällt satt bakom mej och väntade/sökte ok av mej medan jag pratade med mötande husse (som oxå hade en lugn hund kan tilläggas).

Så enkelt egentligen men jag tänkte bara att när han inte får promenera så behöver han annan aktivitet :-/ Stackarn fick ju alldeles för mycket att bearbeta och det vore väl synd att påstå att det varit lugnt här hemma... Tusen tack för tipset M!

Annars så är han pigg efter vet. besöket. Slipper tratten nu och rör sig obehindrat. Sen hade jag rätt när jag misstänkte att det fanns löptik i området, hon bor i grannhuset och det har Bosse fattat... Tack vare kastreringen så hoppas jag vi slipper matvägran/kräkningar och ylningar i framtiden, iaf från vår hund ;-)

Har ju även börjat använda klicker och de funkar över förväntan! Gäller bara att hålla tummen i styr så jag inte klickar fel... Har hört nånstans om nån som dresserat sambon med hjälp av klicker??? hoppas verkligen det är en skröna, hihi! Kan se det framför mig, mannen som fäller ned toaringen och frun som står bredvid, KLICK! duktig gubbe, nu får du chips, hahaha!!! Nu är det ju fritt fram för ev manliga läsare av bloggen att hitta på hur det skulle kunna se ut i omvänd situation ;-)

Idag har jag hittat yttepyttesmå men ändock kantareller så planen är att köra lite klicker/kantarell träning :-) Tänk sen när jag å Bosse kan bräcka pappa i kantarellplockning ;-)



Tillsist vill jag önska alla en riktigt trevlig midsommar!!!










Kommentarer

Postat av: Lisa & Gossarna

Publicerad 2009-06-19 00:13:12

Har börjat köra klicker på Jörgen och det går finfint ;)



Skönt att det var så enkelt som en liten "sjukskrivning" på Bosse. Kanske nåt man själv skulle tänka på ibland när man stressar för mycket. Alltså sjukskriva sig från "alla måsten".



Trevlig Midsommar till dig och din flock också!

Postat av: Mona

Publicerad 2009-06-19 14:57:07

Hej hopp! Rekommenderar dig verkligen att köra klicker på sambon! ;) Nä skämt å sido, men gör de gärna, för att träna ditt "klicker finger" Jag kör de på mina klicker kurser, att de får klicka varandra, de är mycket bra träning. Inga ord bara klick! Kan ju vara en skoj övning i midsommar! ;)



Skönt att Bosse lugnat sig! Tänkte nästan att de hänt lite för mycket runt honom en tid...



Välkommen upp endå! Apropå kantareller! Läs Anders Hallgrens bok Kantarellsök med hund! Å även där kan du ju jobba med klickern.



Ha de så gott å hälsa hela familjen!

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela