busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Inte skoj att heta Bosse idag....

Publicerad 2009-06-11 20:22:18 i Allmänt

Imorse bar det av mot veterinären. Bosse fastande och nervös, han kände väl av att matte inte var cool heller, fattar inte vad det är med sjukhus / veterinär osv? Så fort jag kliver in genom dörren är det som om alla tiders plågor och lidande kyper ur väggarna och på mej, jag blir både orolig och ledsen trots att jag egentligen inte har ett dugg att vara orolig eller ledsen för, skumt...

Spänd matte = superspänd Bosse. Efter att ha klarat av vågen och hälsat på veterinären var det dags att hoppa upp på bordet så att veterinären kunde känna på knälederna. Bosse var så spänd att hon inte kunde känna nåt och han visade sitt missnöjde med att morra.... Inte kunde man fjäska med godis heller eftersom han var fastande... Kändes inte roligt att lämna honom kvar kan jag säga :-(

Medan jag väntade på att få ta hem Bosse igen fick jag tillbringa många timmar på stan i min ensamhet, ganska lyxigt! Skönt att gå runt och titta i lugn och ro men fick även många ärenden uträttade. Shopade en del oxå, fick ju tillbaka skattepengarna idag och inte riktigt allt gick till veterinären...



Unnade mej en spikmatta, har inte testat än men rapport kommer! Hittade även en smart påse att ha godis å påsar i, den har krokar så man kan fästa den i kopplet/byxorna eller vart man nu vill, blev äntligen en klicker oxå, kan behövas nu när Bosse inte får gå långpromenader eller busa vilt för aktiveras måste han ju göras på nåt vis ändå och då kan det ju vara läge att försöka börja "klicka in" honom. Ska läsa på lite mer först ;-)

Åter till veterinärbesöket... När Bosse sov så kollade de lederna och hittade inget konstigt, de var också snälla och klippte klor så nu är de KORTA... 

När jag skulle hämta hem juvelen berättar dom att han försökt bita veterinären :-( Personalen bara skrattade men jag tycker INTE att det är skoj :-( Pigg är han inte, antar att det är som en redig bakfylla, slö å skakis är han men blir lite gladare när han får gå ut och kissa för då slipper han tratten.



Lilltjejen skrattar varenda gång hon ser honom sen ropar hon - Bosse, tittut! Jaa, kan bli så att Bosse får leka tittut i tratten upp till två veckor men jag hoppas verkligen att han slipper den snabbare.

På kvällen fick han vila i lugn och ro då övriga familjen var å kollade på sonens fotbollträning, han var överlycklig då vi for hem efter att ha gjort ett mål och vunnit matchen de spelade på slutet =0)

Nu ska jag gå å tjura i soffan då jag nyss fick veta att allt regnande gjort att det inte blir nån tävling i helgen... Tror jag ska passa på att tröstäta nått sött också...

Tittut!


Kommentarer

Postat av: Marie J

Publicerad 2009-06-12 08:14:30

Äntligen skriver jag en kommentar här ;)))

Tycker du gör rätt i att tröstäta nåt sött. Det behöver man i bland. Lycka till med spikmattan. Jag blir så avslappnad att jag somnar varje gång jag använder min. Det har resten av familjen ganska kul åt. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela