busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Bosse finsmakare?

Publicerad 2009-07-05 20:54:20 i Allmänt

Ja, vad ska man säga? Först var det ju det där med kantarellsökandet som gick lite väl bra då Bosse ville mumsa i sig kantarellerna och nu kom nästa överraskning.

Vår förra vovven (en schabrador) var en hejare på att jaga bort fåglar från tomten, perfekt i jordgubbstider med en levande fågelskrämma! Nu har vi Bosse finsmakare som resolut kliver upp i jordgubbslandet och letar reda på mogna bär och mumsar i sig... Kan inte annat än skratta åt honom :-)



Idag har vi varit och testat mingolfbanan vid campingen dvs sonen och sambon spelade, lilltjejen ville helst klättra på banorna men fick inte så jag fick jaga, jaga, jaga. Bosse var med på turen, perfekt miljöträning med nya hundar och människor i omgivningarna sen fanns det ju golfbollar att hålla koll på.... Har haft två hundmöten idag då Bosse helt ignorerade de andra hundarna, skönt tycker jag :-)

Nu sover iaf alla små här och jag lär inte bli vaken länge då det känns att jag var på äventyr inatt. Backyard babies var ju i stan så idag är jag trött, lomhörd men nöjd :-)



Ha det bäst alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela