busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Bus Bosse!

Publicerad 2009-01-26 10:59:27 i Allmänt

Va mycket lek det är nu! Jag kan skratta ihjäl mej åt Bosse när han utforskar barnens leksaker, han kör hela registret, morrar, viftar på svansen, skuttar, smyger, skäller, nosar och kör sen hela grejen om igen! antar att det är så man lär sig hur världen fungerar =)

Igår tog vi bslutet att han INTE ska vara i soffan, inte ens i knät på oss. Anledningen är att han försöker hoppa upp själv och det fixar han inte vilket betyder många klor som river mot soffskinet, inte bra... Försökte avleda och avbryta honom men det var svårt, fick sitta på golvet med honom för att han skulle lugna ner sig.

Idag fick han åka bil när vi lämnade på dagis. Tog honom i buren och han kurade ihop sig på stört, helt lugn! Gick in med sonen och när jag kom tillbaka va han lika nöjd så han fick sitta kvar i bilen hemma också medans jag skottade snö, skönt att det funkar!

Jobbigast är att han vaknar strax efter 5 på morgonen och då gnäller han så att barnen vaknar, när Bosse sen fått varit ut, ätit lite och blivit lite klappad somnar han glatt om igen men det gör inte barnen :(

smällar man får ta ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela