busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Vilken underbar dag!

Publicerad 2009-02-14 19:11:18 i Allmänt

Alla hjärtansdag idag så vad passar bättre än att tillbringa den med familjen! Tog barnen och Bosse med mig till mina föräldrar för en förmiddagsfika så fick sambon sova i lugn och ro efter sitt nattskift. Passade på att låta de små leka i snön, eller ska man vara riktigt ärlig så lekte vi stora också =) blev några bobsvängar å klättring i snöhög! Bosse njöt av att kunna springa lös och jag njöt av att slippa oroa mig för biltrafik, det var bara en häst som knatade förbi...

Efter lunch var det dags för nästa projekt, skridskoåkning med barnens kusiner, deras farmor och hennes sambo. Bosse gick så fint hela vägen till rinken! Jag tycker att det känns ganska fånigt att va ute å gå med Bosse i koppel, typ som att jag skulle vara ute och gå med en storråtta eller nåt... Längtar till han vuxit på sig lite! Mötte två STORA hundar och det gick bara bra, de var nyfikna, Bosse lite avvaktande men han följde efter mig. Lite senare kom en liten hund när jag höll Bosse i famnen och då gick det minsan bra att vara kaxig, helt plötsligt kunde vår Bosse skälla som en hel karl... Den andra hunden såg nog honom inte ens utan såg bara fundersam ut över vad det var som lät!

Under skridskoåkningen kröp Bosse ner i vagnen i åkpåsen och sov gott!

Jag märker att Bosse mer och mer håller koll på mej, känns bra! Han börjar väl inse att det är oss han ska stå ut med i framtiden =)

En bild från denna härliga dag!



Lyckades inte fånga de glittrande iskristaller som fanns överallt så det får ni fantisera fram själva!

Kommentarer

Postat av: Lars-Ivar

Publicerad 2009-02-15 17:15:32

Jag och frun har av nån anledning missat tigern,skulle gärna vilja bese underverket.Helst någon gnistrade vårvinterdag när vi kan beträda altanen i plusgrader,annars kan tårna ramla av.Förresten,det spelar ingen roll,det är i alla fall spännande så en och annan tå har knappast nån betydelse,dom är så gamla att det inte gör nåt.

Postat av: jessica

Publicerad 2009-02-16 19:53:20

haha, klart ni ska träffa Bosse! Vi kikar förbi nån dag så får vi se hur det blir med tårna, finns en liten kille som gärna gnager på sådana ... och det är inte sonen jag menar =)

Ha d bra så länge!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela