busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Oj,oj oj...

Publicerad 2009-02-09 10:24:36 i Allmänt

... va fort tiden går! Tänk att vi redan haft Bosse i två och en halv vecka!?

Tycker att det rullar på bra men ett bakslag har vi haft... I några dagar har han bitit i händer gärna och hårt! Har kört stenhårt med att tjuta/pipa till när han biter för hårt, avbryter leken och ignorerar honom, har fungerat bra, de senaste dagarna har jag pipit max tre gånger.

Tror inte att det va så smart av oss att ha hundvakt än om det bara var för en kort stund... han va rätt stressad efter, ibland får man lära sig den hårda vägen... har också förstått att det är just iden här perioden som valpen lär sig hur hårt man kan bita och enda sättet att lära sig är ju att prova och Bosse fattar ju inte nej på svenska, iaf inte än...

annars försöker jag köra med lite kontaktövningar, väldigt enkla, typ beröm när han söker min blick i olika situationer samt mys så fort jag har tid...

Han sover gott i öppen bur i hallen HELA nätterna =) är trygg där!

att gå ut är ingen hit, för kallt och för mycket snö kanske? 

nu ska jag göra ett försök att få tag på veterinären, verkar busy, ingen som har svarat än och då har jag ringt i två veckors tid???  skam den som ger sig ;) eller så blir det en annan veterinär =)

tjingeling! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela