busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

möte över generationer =)

Publicerad 2009-02-09 19:55:43 i Allmänt

På kvällsprommisen idag fick Bosse äran att träffa drottningen i kvarteret, det är en terrier vid namn Selma som uppnått en aktningsvärd ålder, mer än så säger man ju inte då man pratar om en dam! Om jag ska skvallra lite så kan jag berätta att hon har dåligt med både syn och hörsel och lider av lite ålderskrämpor... När vi hade vår schabradorhane (35kg hund) så lydde han Selmas minsta vink, snacka om girlpower!

Nu var det alltså Bosses tur att möta denna dam, han gav väl inte ett så gott intryck från början då han gläfste å morra lite men sen skärpte han till sig och behandlade henne som den dam hon är! tillsist lurade han faktiskt henne till lite lek =)

har bokat tid för sista valpsprutan och sen får vi leta upp fler lekkamrater!

Höll på att glömma att det hade kunnat blivit ett till möte för Bosse idag, vi blev förföljda av en STOR katt, Bosse märkte verkligen ingenting, först tänkte jag att han spelade oberörd men jag tror faktiskt inte att han såg katten som för övrigt blev skrämd på flykt när sonen kom sladdandes på sparken, stackars katt visste väl inte vad han skulle tro när det kom ett sånt fartvidunder som tillråga på allt brummade konstigt också??? =)

kan också berätta att Bosse fick ha sele för första gången idag, jag satte på den å sen kröp han ner i korgen och somnade så den verkade ju inte vara till besvär direkt....

Kommentarer

Postat av: Mona

Publicerad 2009-02-09 20:26:55

Så fint att han fått en sele! Riktigt snygg! ;)

Å de är bra han får träffa sådana värdiga damer, så han förstår att hålla sig i skinnet! ;) Nyttigt för dem är de!

Här skottar vi gångar åt vovvarna! Labyrinter! De har jätte skoj i dem! Om man låter dem jaga en lite..



Ha de gott!

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-02-11 21:16:10

Hej du!

mmm, superfin och praktisk sele som kostade 40kr, sånt gillar jag! =) tack för tipset om den! här har jag fullt upp att hålla rent parkeringar och gångar från snö, e så less på det! så fort man är klar så kommer den förbannade plogbilen och gör nya vallar, grrr...



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela