busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Kort sagt...

Publicerad 2009-08-16 21:40:41 i Allmänt

ska försöka redogöra vad som hänt de senaste dagarna....

Lilltejen har fixat första dagen på dagis utan mamma, gick galant! 

Jag har varit på jobbet och försökt få ihop ett fungerande schema, gick sådär...

Packade åt mig och barnen inför en helg med folkrace samt övernattningsväska åt barnen, stooor packning blev det, måste finnas kläder för alla väder och händelser... Just ja, matsäck också! Sen nåt att äta när man kommit hem också... Sen skulle ju Bosse med också, mer packning!

stressig lördagsmorgon och tillråga på allt så lägger folkracebilen av en timme innan start :-( som tur var fanns det experthjälp på plats, jag är så tacksam!!!

väl på banan provade jag lite nya vägar om man säger så ;-)

efter tävlingen skjutsade jag barnen till mormor å morfar, hem å duscha, äta och sen tillbaka för lite karaoke, nynnande dock bara med :-) många roliga folkracetokiga finns det så skoj var det men lite mör var jag efter dagens bravader...

hem och sov några timmar sen var det dags att packa matsäck igen

städa lite i depån efter kvällens partaj, besikta bilen och sen race igen, gick riktigt bra en sväng men i heat 2 blev det startsmäll och jag kom ohjälpligt sist, räckte inte till nån final så då fick jag titta på istället. Flera roliga finaler fick jag se:-)

anbud, fick en chock, ingen har varit intresserad av min bil under hela säsongen men nu 7 bud på den varav 1 var mitt... Såg framför mig alla timmar som skulle sambon behöva lägga ned på att fixa en ny.... Blev av med min gula fara :-(( men sambon fick en ny grön :-)) tur som en tok!!!

Lasta i bussen, städa mer i depån, lite mat sen hem å duscha å natta barn. Nu väntar jag in sambon så jag kan packa upp all packning och packa barnens dagisväskor till imorgon....

BusBosse då? Jo, han har varit med och det blev inte så bra... Idag har han varit väldigt uppstressad och då blir det så jobbigt när det kommer andra hundar :-(  Mycket tid i buren blev det och det känns ju inte alls bra :-( fast då var han ju lugn iaf...

fick iaf ett positivt avslut på dagen då det lugnat ner sig i depån och vi gick runt å städade för då var Bosse sig själv igen, brydde sig inte ens om en tax som var nära... Vi får jobba vidare!

Dags att börja ladda för jobbpremiären imorgon! Ha det!






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela