busbosse

Bus Bosses blogg som även handlar en hel del om oss andra i familjen.

Premiärdopp!

Publicerad 2009-04-05 20:14:25 i Allmänt

Sitter med en nybadad Bosse i knät, såå myysiigt! Premiärdoppet tog han i bubbelbadet nyss, det var ingen favorit direkt så jag nöjde mej med att duscha honom, schampot får vänta... egentligen skulle han väl ha tagit en dusch för längesen men det har ju varit så kallt att jag inte har haft hjärta till det... trots att Bosse tyckte att det var lite läskigt så fann han sig tillsist i situationen så det finns hopp.

Tycker att det är en av fördelarna med en liten hund, det är så lätt att lyfta den i och ur karet och sen är det väldigt lite päls att tvätta och torka om man jämför med de 35kg hund som tidigare badat i vår badkar.... och då var det så att när man väl fått hunden ur karet så ruskade han naturligtvis på sig grundligt varpå hela badrummet behövde saneras.. Kan säga att då längtade jag efter en duschkabin!



Vår juvel börjar ju bli tonåring och tycker att han ska lyfta på benet när han kissar, idag hade han lite bråttom och fick stödja sig på nosen för att reda upp det hela, har ju hört att den här rasen ska vara bra på cirkuskonster... just den var obetalbar kan jag lova, jag skrattar fortfarande, synd bara att jag inte hann få med det på bild!

Igår hade mamma å pappa Bosse hos sig halva dagen då vi andra var och såg EMD på sonens begäran, fast han kallar dem för Danny och hans vänner så då fattar ni vem som är idolen =)
Hade fungerat bra hos mina föräldrar, skönt för nu har vi två ställen där det funkar att lämna honom och det underlättar ju en hel del särskilt då vi tänkte dra på semester utan hund i sommar =)

nu ska jag kolla Parlamentet så jag får skratta lite till =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bosses matte

Bor på en liten ort med min sambo samt vår son och dotter. Jag jobbar som fritidspedagog. Började blogga då vi köpte Jack Russellvalpen Bosse sen har det rullat på...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela